21 AUGUSTI

Två veckor kvar, verkligen bara två veckor! Nervositeten börjar sakta komma fram nu kan jag lova. Det handlar inte bara om att komma till ett nytt land och lära sig språket, utan jag kommer behöva sätt mig själv på prov. När jag åker måste jag klara mig helt själv och allt vad de innebär. Det kommer inte finnas någon som passar upp på än längre, inte heller någon som ser till att saker o ting blir gjort. Utan nu hänger allt ansvar på mig själv. Jag måste nu själv se till att jag kommer i tid, att allt skolarbete blir gjort och allt som jag behöver är inhandlat. Jag ångrar inte att jag har tagit det här beslutet, men tanken på att det inte finns någon där som kan trösta eller någon där som kan hjälpa en med alla läxor, skrämmer mig en aning. Det är som att flytta hemifrån fast lägg till att du är flera hundra mil från din familj, du förstår inte språket och du måste anpassa dig till en helt ny kultur, med nya regler från vad du är van vid. 

Just idag suger det att vara 17 och just idag suger det att jobba. Får hoppas på att mina vänner får en riktigt kul ikväll på joar! Själv väntas jobb på Mcd's från 16-22, med tanke på att vi har tre sjuka och att de är "mälaren runt" så kan jag nog förvänta mig stress och övertid! UNDERBART! Hoppas på att jag hinner träffa andrea, isabelle och fia innan kvällen är slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0