4 November

Halloween är över och likaså ännu en skolvecka!
Ligger just nu nerbäddad i sängen och försöker plugga. När klockan ringde imorse hade min allergi bara blivit värre trots läkarbesök och medicin. Så fick bli en hemmadag med min ompysslande madre Espanola.
Att halloween är större här är i alla fall en sak som är säkert. Utekvällen i söndags visade galet bra utkläddning. Hemma hängde barnen på ringklockan för "truco o trato" och om man tittade ut genom fönstret kunde man se små spöken, monster, häxor och allt vad dom nu var! Själv var man utklädd till pumpa tillsammans med emelie, måste säga att vi misslyckades till jämförelse med dom andras utkläddnad, men vi tar igen det nästa utgång!

Raul vår värdpappa fyllde 40 igår, och eftersom dom alltid säger hur mycket dom älskar kanellbullar så kände jag o Johanna att de kunde bli en bra present. Efter ett antal timmar i skolan kök, blev de tillsist Ca 45 bullar och idag finns det endast 3 kvar i köket! Känns som att vi kommer behöva baka ett dussin för hela släkten. ska försöka översätt receptet till spanska så vi kan dela upp bakandet lite.




Min värdfamilj är underbar! Dock är vår värdmamma lite för underbar och ger oss chocklad, godis och allt möjligt.
En chocklad sugen johanna fick inte bara ett packet utan 5 olika!



Mi hermano Españolas "Luka"
Som varje morgon väcker mig med sången "buenos días para ti"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0