29 Oktober

Galet allergisk är jag för tillället.. På en timme har allting bara kommit och jag ser ut som en röd ballong!! Vad emot vet jag inte, därför blir det spanska sjukhuset imorgon, woho. Men tanke på hur jag just nu ser ut, blir de nog ingen skolan för mig imorgon, skäms faktiskt över mig själv..
Det har blivit kallare här i Spanien och läxorna har fått övertag. Just nu vill jag inte ens räkna hur många timmar jag läser spanska i veckan tillsammans med cultura men de är på tok för mycket i alla fall.

Här i Fuengirola känner man sig inte som en utav turisterna längre, utan de här börjas kännas som hemma. Man har fått in rutinerna, hittat tryggheten och hittat vännerna. Även fast allting ibland har varit på tok för jobbigt här, som att vara utan sin familj och allting annat där hemma. Så skulle jag aldrig velat få det här ogjort. Jag ångrar inte en sekund utav att jag valde att flytta hit till Spanien.

Schemat inför helgen är fullt. Helloween är riktigt stort här och verkligen alla tar det på allvar och klär ut sig. Här hemma har huset redan pyntats med spindelnät och pumpor, för att få in den rätta stämningen. Därför består hela morgondagen av att hitta en riktigt läskig dräkt, för att sedan komma i säng tidigt. För att dagen därpå "lördagen består hela dagen utav dykning, Samt hela söndagen. Söndag kväll blir det utklädnad och helloween festande, kommer blir riktigt bra.

Kanske är dags att börja titta på högen med spanska läxor...
Lite bilder från allt möjligt

Resa till Ronda med alla Gäststudenter

Tjurfäktingsarenan

La vida loca

Sämre människa på att blogga, får ni leta länge efter!

Sitter i skolan och väntar på att idrotten ska börja. Ska ha ett hemskt fyspass, som jag inte är de minsta taggad på. Jag är sämre än sämst på att uppdatera men ikväll fyller min värdsyster år, och då är kameran framme och jag ska äntligen lägga upp lite bilder på min nya familj. Nu ska jag gå och dö på idrotten.

En stor uppdatering ikväll om allt som hänt under månaden....

15 Oktober

Mamma, patrizio och bianca har varit på besök, jag har bytt familj och JAG HAR FYLLT 18, nu är jag lycklig!
Dagarna med familjen var här har varit helt underbara, det är inte förens man är borta från dom som man förstår hur mycket dom betyder för en och hur mycket man uppskattar dom.

MIn 18-årsdag vart riktigt lyckad, började med att jag vaknade på hotellet där det blev present öppning. Fick pengar till körkort, smyken m.m. Dagen fortsatte med att vi tog tåget in till Plaza Mayor där det blev en riktigt mysig eftermiddag av shopping. Kvällen avslutades med restaurang besök med väldigt god mat och många skratt!  Dagen kunde inte blivit mycket bättre än att jag fick fira den med familj. Tack så hemskt mycket för alla fina presenter familjen där hemma!

Sitter nu i mitt nya rum i min nya familj här i fuengirola. Det var i tisdags tillsammans med min mamma jag äntligen bestämmde mig för att flytta till en ny familj. Dagen därpå packade jag mina saker och flyttade till "Los Pacos". Den nya värdfamiljen är helt underbar och består av mamma Mamen, pappa (som jag just nu inte kommer ihåg namnet på) och två barn på 2 och 6 år. För ni som undrar vad som var fel i min förra värdfamilj kan jag kort bara berätta att jag levde i ett zoo och att jag till och med hittade myror i sockret en eftermiddag... Här känner jag mig verkligen som en i familjen och dom gör allt för att jag ska trivas. När jag flyttade in berättade Mamen att barnen är väldigt blyga, därför fick hon nog en liten chock idag när hon går in i Lukas (värdbror på 2 år) rum och hittar mig och honom sittandes på golvet och leker. Måste lägga till att denna familj inte pratar vanlig spanska utan dom pratar andalus, vilket menas med att dom tar bort flera bokstäver i orden och använder aldrig "S". Sen jag kom hit har jag lärt mig så pass mycket spanska att jag kan svara på tilltal och tillmesta dels förstå vad dom pratar om. Men andalus är som ett helt eget språk och jag är tillbaka på ruta 1 igen..

Ikväll är jag verkligen den tråkiga människan som valde filmen före festen. Men imorgon bär de av till bergen redan klockan 9 på morgonen med alla gäststudenter och jag måste ta igen lite sömn.  Så Godnatt folket därhemma!

Ska lägga ut bilder på min nya familj och rum imorgon för alla nyfikna!

Inatt rinner det första tårarna ner för mina kinder

För just inatt längtar jag hem
Just inatt vill jag vara nära min pappa
Just inatt vill jag ha min hund i famnen
Just inatt vill jag krama om min bästa vän
Just inatt vill jag inte behöva säga hejdå till min familj igen
Hemlängtan är det svåraste kapitlet

8 Oktober

Blir ett kort inlägg innan kvällen. Ska snart hoppa in i duschen för att sen springa iväg till supersol och handla med linda, maria och emelie. Blir gormet kväll hemma hos linda med oss fyra i köket. Hela dagen har bara varit lugn, började med att jag möte upp emelie för att gå med och titta på lägenhet till linda. Värmen hänger i luften och tillslut var det för varmt för att gå runt. Så vi bestämde oss för att bege oss hem till emelie för att lägga oss vid poolen och plugga o sola. Har precis pratat med min pappa, oj vad jag saknar honom just nu, mer än något annat! Istället för att följa med ut på Ferian ikväll ska jag med 9 tåget åka till Malagas flygplats och hämta upp Mamma, Patrizio och Bibbi som kommer men flyget ikväll. Längtar redan efter att få kasta mig över dom!!

Får en ny dator imorgon så då kan bilder från Ferian läggas in
Tener una buena noche, para que voy a tener

6 Oktober

NU beger vi oss till Ferian, den spanska festivalen !! A LA VIDA LOCA

3 Oktober, En Månad i Spanien

Bloggandet har blivit lagt åt sidan då förra helgen och veckan har varit kaotisk.
Det är svårt att förstå att det redan har gått en månad sedan jag lämnade alla i Sverige. På ett sätt kan jag inte förstå att jag varit utan alla er där hemma en hel månad och samtidigt kan jag inte förstå att det bara gått en månad här med tanke på allt som redan hänt. Men jag trivs och Sverige får vänta några månader till innan jag beger mig tillbaka. För några dagar sen kom jag och några tjejer i skolan in på ett intressant samtalsämne. Bortsätt från det som åkt ner hit för att festa, delar vi i grunden en och samma dröm och det är att få upptäcka världen. Vårt äventyr här i Spanien är en tryg och säker start där vi fortfarande inte har all kontroll själva men tillräckligt för att förbereda oss på framtiden!

Hela veckan har jag levt på närspray och vatten, drog på mig en bra förkylning som bara var att genomlida i värmen. Tack o lov vaknade jag på fredagen och kunde se fram emot en frisk helg. Fredagen vart relativt lugn och slutade med biljard på hamn baren. Efter en lugn kväll var det dags att tagga till inför Belamadrerna dagen därpå.  Alla är redan trötta på utelivet i fuengirola så därför beslöt vi oss för att ta tåget bort med halva skolan. Gårkvällen började hemma hos carro sedan tåget till emot balamadrerna. Väl framme vart det en riktigt lyckade kväll. Med undantag att jag gick in i en stolpe, brände handen och tappa mobilen (upphittad igen). När klockan började närma sig 5 kände alla att det är dags att försöka ta sig hem, lättare sagt än gjort kan jag säga! Tågen och bussarna hade ännu inte börjat gått och att få tag i en taxi till alla var både krångligt och dyrt. Så vi började gå emot en annan tågstation för att försöka ta tåget i alla fall. Från avstånd får vi syns på tåget som rullar in på stationen, springer så fort vi kan men i onödan. Utmattade, törstiga och frusna ute i egenstans lägger vi oss på stationsbänkarna och försöker vila. halv 7 rullar äntligen nästa tåg in på stationen. Halv 8 kryper jag äntligen ner i min varma säng.

Nu ska jag träffa Linda för en promenad längst stranden..
Ska försöka lägga in lite bilder senare ikväll.