15 Oktober

Mamma, patrizio och bianca har varit på besök, jag har bytt familj och JAG HAR FYLLT 18, nu är jag lycklig!
Dagarna med familjen var här har varit helt underbara, det är inte förens man är borta från dom som man förstår hur mycket dom betyder för en och hur mycket man uppskattar dom. 

MIn 18-årsdag vart riktigt lyckad, började med att jag vaknade på hotellet där det blev present öppning. Fick pengar till körkort, smyken m.m. Dagen fortsatte med att vi tog tåget in till Plaza Mayor där det blev en riktigt mysig eftermiddag av shopping. Kvällen avslutades med restaurang besök med väldigt god mat och många skratt!  Dagen kunde inte blivit mycket bättre än att jag fick fira den med familj. Tack så hemskt mycket för alla fina presenter familjen där hemma! 

Sitter nu i mitt nya rum i min nya familj här i fuengirola. Det var i tisdags tillsammans med min mamma jag äntligen bestämmde mig för att flytta till en ny familj. Dagen därpå packade jag mina saker och flyttade till "Los Pacos". Den nya värdfamiljen är helt underbar och består av mamma Mamen, pappa (som jag just nu inte kommer ihåg namnet på) och två barn på 2 och 6 år. För ni som undrar vad som var fel i min förra värdfamilj kan jag kort bara berätta att jag levde i ett zoo och att jag till och med hittade myror i sockret en eftermiddag... Här känner jag mig verkligen som en i familjen och dom gör allt för att jag ska trivas. När jag flyttade in berättade Mamen att barnen är väldigt blyga, därför fick hon nog en liten chock idag när hon går in i Lukas (värdbror på 2 år) rum och hittar mig och honom sittandes på golvet och leker. Måste lägga till att denna familj inte pratar vanlig spanska utan dom pratar andalus, vilket menas med att dom tar bort flera bokstäver i orden och använder aldrig "S". Sen jag kom hit har jag lärt mig så pass mycket spanska att jag kan svara på tilltal och tillmesta dels förstå vad dom pratar om. Men andalus är som ett helt eget språk och jag är tillbaka på ruta 1 igen..

Ikväll är jag verkligen den tråkiga människan som valde filmen före festen. Men imorgon bär de av till bergen redan klockan 9 på morgonen med alla gäststudenter och jag måste ta igen lite sömn.  Så Godnatt folket därhemma!

Ska lägga ut bilder på min nya familj och rum imorgon för alla nyfikna! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med nya familjen.

Älskar dig

2010-10-16 @ 20:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0