3 Oktober, En Månad i Spanien

Bloggandet har blivit lagt åt sidan då förra helgen och veckan har varit kaotisk.
Det är svårt att förstå att det redan har gått en månad sedan jag lämnade alla i Sverige. På ett sätt kan jag inte förstå att jag varit utan alla er där hemma en hel månad och samtidigt kan jag inte förstå att det bara gått en månad här med tanke på allt som redan hänt. Men jag trivs och Sverige får vänta några månader till innan jag beger mig tillbaka. För några dagar sen kom jag och några tjejer i skolan in på ett intressant samtalsämne. Bortsätt från det som åkt ner hit för att festa, delar vi i grunden en och samma dröm och det är att få upptäcka världen. Vårt äventyr här i Spanien är en tryg och säker start där vi fortfarande inte har all kontroll själva men tillräckligt för att förbereda oss på framtiden!

Hela veckan har jag levt på närspray och vatten, drog på mig en bra förkylning som bara var att genomlida i värmen. Tack o lov vaknade jag på fredagen och kunde se fram emot en frisk helg. Fredagen vart relativt lugn och slutade med biljard på hamn baren. Efter en lugn kväll var det dags att tagga till inför Belamadrerna dagen därpå.  Alla är redan trötta på utelivet i fuengirola så därför beslöt vi oss för att ta tåget bort med halva skolan. Gårkvällen började hemma hos carro sedan tåget till emot balamadrerna. Väl framme vart det en riktigt lyckade kväll. Med undantag att jag gick in i en stolpe, brände handen och tappa mobilen (upphittad igen). När klockan började närma sig 5 kände alla att det är dags att försöka ta sig hem, lättare sagt än gjort kan jag säga! Tågen och bussarna hade ännu inte börjat gått och att få tag i en taxi till alla var både krångligt och dyrt. Så vi började gå emot en annan tågstation för att försöka ta tåget i alla fall. Från avstånd får vi syns på tåget som rullar in på stationen, springer så fort vi kan men i onödan. Utmattade, törstiga och frusna ute i egenstans lägger vi oss på stationsbänkarna och försöker vila. halv 7 rullar äntligen nästa tåg in på stationen. Halv 8 kryper jag äntligen ner i min varma säng.

Nu ska jag träffa Linda för en promenad längst stranden..
Ska försöka lägga in lite bilder senare ikväll.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0