2 veckor, 4 dagar och 7 timmar kvar!

´Snart sitter man på ett plan ner till Fuengirola i Spanien och är redo att inta ett nytt kapitel i livet. Ett kapitel med Nya äventyr, nya ansikten och en annan kultur. Jag är ingen bloggare och den här bloggen skulle aldrig ens existera om det inte var för amanda! Men när jag fick reda på att mitt kommande år skulle spenderas i Spanien, var en blogg en bra lösning för att sen kunna hålla kontakten med alla hemma. Trodde jag skulle vara bland en av dom absolut sista människorna som skulle skaffa dig blogg, men nu sitter jag här bakom tangentbordet så önska mig lycka till! 

Så för er som inte vet, så sökte jag in till en skola i Spanien i början på februari. Jag har alltid velat göra något annat och min mardröm har varit att fastna här i Enköping. I början var jag fast besluten om att åka till USA och börja high school men jag ville inte vara som alla andra. Därför sökte jag in på "El Colegio Sueco" Svenska skolan på Costa del sol som ligger i Fuengirola i Spanien och jag kom otroligt nog in. Lektionerna är till mesta del på svenska men jag kommer ha kurser som Spanska 4, cultura och dykning med spansktalande lärare. Jag ska bo hos familjen Lourdes Garcias med en annan svensk tjej som heter Sofia. Det är inte mycket mer jag vet än att jag kommer bo väldigt centralt och nära stranden. Varje dag som kommer närmare frågar allt fler om jag inte är extremt nervös men svaret är nej.. Det finns inte tid för nervositet, jag ska ut ur landet, plugga, festa och ha så sjukt ROLIGT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0