21 de Noviembre

Bättre sen än aldrig att uppdatera! Sitter och lyssnar på Coffey Anderson och pluggar, eller försöker plugga rättare sagt. Har inte mindre än 5 prov nästa vecka, Vart börjar man?
MItt hjärta finns i Madrid efter förra helgen. Tror ni man kan begära förflyttning till Svenska skolan i Madrid?
Om så, så åker jag direkt och tar emelie och resten av "funkan gänget" med mig!
Nu är biljetten hem bokad, den 16e december sitter jag på planet hem och det ska bli riktigt skönt att få komma hem. Även fast man har spenderat 18 år i Sverige så är det som att man har glömt bort den svenska kylan...
Om någon vecka är vi lediga här i Spanien, så varför inte då ta flyget och dra till Barcelona? På tisdag bokas biljtterna till äventyret!   
Spanskan är inte alltid lätt, speciellt inte på morgorna när man är trött:
Madre: Evelia Buenos días, ¿Cuándo empezar? - Godmorgon, när börjar du?
Jag: Buenos días, me calse empieza a las diez - Godmorgon, min lektion börjar klockan 10
Madre: Vale, que bien. ¿Has desayunado y cuándo vas a volver?- Okej, va bra! har du ätit frukost och när kommer du tillbaka?
Jag: Sì, he hecho! Vuelvo a las cuarenta! - Ja det har jag gjort, jag kommer tillbaka klockan 40!
Madre: Cuarenta? Pero No Evelina- 40 men nej evelina
Jag: sì?-jo?
Madre: (Skrattar) Vale, hasta luego!- Okej, Hejdå!



 
Krama ett träd om du är vilsen!

MADRID, SKULLE GÖRA DET TUSEN GÅNGER OM!


Kommentarer
Postat av: AnnaBAnanaaaa

EVELINA!!! jag visste inte attd u hade en blogg hittade den nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ska följa ditt liv hehe stalkerr nr. uno! hoppas du har det bra saknar dig<3

2010-11-22 @ 03:06:28
Postat av: Sofia

EVELINA!!! Jag glömde att du hade en blogg :p

Om det är någon som kan återvända klockan 40 så är det du :D

2010-11-22 @ 20:31:13
Postat av: olivia

då kan du komma på vår julfest på skolan den 17:e! ;)

2010-11-23 @ 13:17:11
Postat av: Shada

Hej!

Skulle du rekomendera att vara gast elev?

Fuengirola eller Madrid?

2012-06-26 @ 00:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0