13 September

Kort skoldag som började med att jag försov mig bra mycket  missade spanskan och kom försent till ett inplanerat möte.. Här i fuengirola märker man att den värsta värmen börjar försvinna och att de sakta börjar bli "vinter". Visst de är fortfarande 34 grader på dagarna men kvällarna börjar bli lagom varma. Vilket är riktigt skönt då man äntligen kan sova lite på nätterna, utan att vakna upp för att de känns som man har 100 graders feber. NI där hemma som sa "Ååh du kommer att bli så brun" hade väldigt fel. Här går man i skolan under de varma timmarna och om man har tur så kanske man hinner till stranden nån timme efter skolan.

Idag fixade jag till mitt schema med Anna, hade kommit underfund med att de saknades bra mycket poäng i min studieplan. Det vart ett relativt långt och problematiskt samtal pågrund av att jag har gått på kunskapsgymnasiet innan, en skola som läser helt annorlunda än vad andra skolor gör. Den enda lösningen att få ihop mitt schema var att jag måste tenta av 3 kurser på egen hand, vilket suger, vart ska jag hitta orken till något så jobbigt?

Gick ut från mötet riktigt deppig och fick syn på dykningsinstruktörerna på skolan som håller i Dykning A. Tänkte att jag kunde fråga en sista gång om de verkligen inte gick att jag kunde få läsa kursen, då man inte får göra de om man har problem med öronen som jag då har. Till min lycka hade han letat upp ett speciellt cyklop som var utformat för folk med öronproblem och att de inte längre skulle vara något problem för mig. En överlycklig tjej slår sig sedan klockan kvar över 1 sig ner i klassrummet för att ha dykningslektion! Efter lektionen slog vi oss ner i biblioteket för att få ihop projektarbetet. Emelie och jag funderar på att tillsammans göra ett fördjupningsarbete inom dykning och i slutet av året åka och dyka i USA i två veckor. Skulle vara så sjukt roligt!

Kvällen har spenderats på stranden men en del från klassen, spelade beachvolleyboll från halv 7 till halv 9. Kan inte påstå att vi var speciellt duktiga men riktigt roligt var det! Något mindre roligt var att vår värdmamma vart orolig för oss som inte hade kommit hem från skolan, måste bli bättre på att säga till vad vi gör. Men att prata spanska i telefon är lättare sagt än gjort..

Imorgon har vi självförsvar i skolan, nyttigt med tanke på staden och alla människorna här. Ska börja gå och lägga mig tidigare så att jag slipper komma försent. Det är en bra bit till skolan på cirka 30 minuter som är alldeles för jobbig att springa som jag nu gjort på mornarna. Men att sova i mitt rum som just nu kokar är svårt.. Ligger  och funderar på något bra utklädningstema till oss treor på lördag. En dag i månaden ska vi klä ut oss efter olika teman ända fram tills vi tagit studenten och på lördag är det dags, vet imorgon vilket tema de blir.

 


Diana och Emelie på stranden nedanför lägenheten
 



Mitt rum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0