13 September

Dåligt uppdaterande, så lite snabbt om helgen...
Efter en inte allt för jobbig skolvecka var det ändå skönt med lite vila.
Första fredagen i Fuengirola var de strandfest inplanerat och även nollning av 1orna.
En mängd olika typer av lekar genomfördes, däribland shotrace och gömda ölburkar. Vilket resulterade i en bra nollning (bra fulla 1or)
Frös så jag skakade, har börjat vant mig vid värme och nere på stranden blåser de på bra mycket på kvällarna.
De vart taxi vidare till uteställena nere vid hamnen! En alldeles för trött och frusen tjej tittade på klockan redan vid halv 3 och kände att de var dags att ta sig hemåt. Runt 3 var jag och sofia hemma i lägenheten igen och kröp vi ner i sängarna.

Lyckades somna riktigt djupt för vaknade inte fören Emelie ringde runt halv 1 och frågade vart jag var. Vi tog oss så småningom till stranden med Diana och linda. På kvällen visade linda oss en riktigt mysigt marokansk ställe där vi beställde in farligt goda mojitos . Lite senare kom även carro, edwin, grim, lucas och två andra tjejer och gjorde oss sällskap. När klockan började närma sig 12 gick vi  sedan  till en Tapas bar istället, från tapas baren blev de vidare till en engelsk bar där en massa prat och skratt fick avsluta en riktigt rolig kväll!

Idag blev de stranden runt 1, Skulle egentlige möt upp diana och Emelie redan halv 1 men min värdmamma hade tydligen skvallrat för sofia att min rum var stökigt då jag kvällen innan hade lämnat kläder framme på sängen. Innan jag lämnade lägenheten frågade jag snällt om jag kunde få låna ett paraply och ha väskan under på stranden, men de skulle jag då inte ha gjort. Efter 10 minuter diskussion om vilken dålig tanke de var så lämnade jag äntligen huset och begav mig till stranden där flera från skolan låg. Hela dagen spenderades där men tyvärr alldeles för lite solskyddsfaktor. Tillbaka i lägenheten skrattade både sofia och min värdmamma åt hur röd jag var. Men med hela ansiktet insmort av after sun ligger jag i sängen och ska sova. På schemat imorgon står det Dykning och spanska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0