14 September

En väldigt trött och sliten tjej ska snat krypa ner i sängen. Hela skoldagen har bestått av Självförsvarslektioner, något alla skolor borde erbjuda! Vi har fått tränat på allt man kan tänka sig, slag, grep, psykiskt talande, hur man kommer upp i underläge m.m. Jag och linda tränade hela dagen ihop hur vi skulle kunna ta oss bort från alla möjliga situationer. Måste ha sätt riktigt roligt ut när alla låg på glovet och bråttades men vi hade väldigt roligt. I slutändan kunde nog både linda och jag konstatera att om vi hamnar  i vissa lägen är de kört för oss som båda är korta och små. Men nu är jag tränad till att försvara mig själv i alla lägen, så ingen ide att försöka bråtta ner mig inte!

Efter självförsvars kursen mötte vi upp några andra och gick vi ner o la oss på stranden. Var hemma någon gång vid 6, somnade sittandes framför Spanska disneychannel och vaknade av att några bliar på gatan hade tävling om vem som kunde tuta längst. Skynda mitt upp, drog på mig träningkläderna och möte linda vid stranden. Vi promenerade/Sprang lite drygt halva strandpromenaden, båda var trötta efter en heldag men självförsvar så blev en hel del pratandes istället också. Har ätit en väldigt sen middag med min värdmamma för ett litet tag sen, vi tittade på tv och tro de eller ej men jag börjar förstå lite av teveprogrammen nu.

Imorgon ska utklädningstema bestämmas, det står nu mellan Björn Borg eller Allt som kyldkåpet har att erbjuda. Nu ska jag krypa ner i min extremt obekväma säng, måste åka till Ikea snart och köpa mig en bäddmadrass.

Min Värdmamma och jag ute på prommenad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0