20 September

Det har inte funnits någon tid till att blogga över huvudtaget tyvär. Men nu är alla läxor gjorda,  jag har sagt godnatt till min värdmamma och äntligen krypit ner i sängen. Så nu är det dags för lite chatch up!

En bra helg har det varit, som började hemma oss några från klassen. Hade riktigt roligt med alla samtidigt som man lärde känna lite nya från skolan. Kvällen avslutades med utgång till Good times!

Lördagen var en trött morgon, tog mig upp runt halv 1 och skyndade mig sedan till tåget för att möta upp Emelie, Linda och Maria. 10 minuter senare befann vi oss i granstaden för en hel eftermiddag med shopping. Här i spanien är allting inom klädområdet mycket billigare än hemma vilket är UNDERBART! Men i längden även dyrt då man kan köpa en massa saker billigt. Till min lycka hittade vi till ett H&M, en svag lycka spred sig inombords när vi klev in genom dörrarna. Det känndes för en sekund som att vara hemma! Efter en hel dag med shopping och en massa skratt tåg vi tåget hem till fuengirola igen. På tåget fick vi lite små panik hur vi skulle hinna hem och fixa till maskeraden ikväll. Emelie och jag hade inte ens köpt vår outfit ännu.  JAg kan ju inte skryta med att jag är en person som brukar stressa så när tåget väl stannat, börjar jag gå med lugna steg till maskeradaffären medan Emelie springer ifrån mig för att hinna. Men stress lönar sig aldrig när jag kommer fram är butiken redan stängd och en panikslagen står utanför. Så istället för mimare fick vi bli HIPPIES (fick bli de vi hittade hemma). Möte upp klassen på stranden där alla var utklädda till allt möjligt, emo, kines, ballong..

Söndagen fick bli vilodagen.. Sov till klockan 1, gick ner på stranden och solade lite. Gick hem och sov någon timme igen, pluggade spanska och åt mat. Klockan 8 gick jag ner till strandpromenaden för att möta linda för en power walk.  Blev en väldigt sen kväll tillsammans med spanska grammatik häftet. Det är helt omöjligt att sova i denna säng min värdmamma har gett mig, jag har fortfarande inte lyckats sova en hel natt sen jag kom ner hit och igår natt vaknade jag inte mindre än 5 gånger och sov kanske sammanlagt 3 timmar.


Shopping med Maria, Emelie och Linda





Kväll med klassen



Maskerad

Kines


Rosa Ballong


Hippie gänget


Playboy Jeff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0