23 September

Dagen har gått ut på att skratta!!
Klockan halv 9 var de lite smått panik i huset Lourdes, både Sofia och jag hade försovit oss. Jag kastade i princip på mig kläderna och små sprang för att möta upp Emelie, sedan vidare till skolan. Från skolan vart de raka vägen ner till stranden där alla elever på " El Colegio Sueco"  skulle spendera dagen. Som jag sa förut så skulle alla i Idrott B hålla i ett moment och min var beachhandboll. Hela skolan var uppdelade i små grupper och gång på gång förklarade jag för varje grupp hur spelreglerna var och vad handboll går ut på. Vid 1 tiden var de lunchdags och vi 10 stycken från idrott B tog en paus och spelade volleyboll, en sport som jag bara börjar tycka mer och mer om. Det var meningen att vi skulle fortsätta med aktiviteterna efter lunch men regnet bara öste ner så vi fick sluta. Emelie och linda kom då på den bästa idén, nämligen att vi skulle baka kladdkaka. Vi lånade hemkunskapssalen och tillsammans med en hel del andra hade vi gjort tre underbara kladdkakor. Efter skolan gick Emelie, linda o jag upp till mig o sofia. Allt gick bra tills jag helt plötsligt råkade putta ner den stora Jesus vår värdmamma har hängandes på väggen. För att förstå min panik får ni följa traumatiken i bilder...

Jesus har fallit


Blickar säger mer än tussen ord!
Hur ska jag förklara det här för min värdmamma?
Jesus kommer att straffa mig?
Vad HÄNDE?


Linda undsätter till hjälp



Okej det måste gå, Kom igen det MÅSTE!




När väl Jesus har fått känna på friheten, vill han inte tillbaka!


Tillslut kan vi andas ut och Jesus är tillbaka på sin plats.
Kan tilllägg att Jesus är upphängd för att hedra min värdmammas nyligen bortgångna mamma.
Har ingen lust att göra andarna upprörda efter Emelies spökhistorier. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha! :D

2010-09-25 @ 21:59:21
Postat av: Carro

Hahaha! Ja vad säger man.. Så himla typiskt dig Lina! ;) Puss

2010-09-27 @ 20:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0