5 Septemer och jag är framme

Sitter nu med datorn i knät i det nya rummet i Spanien. Det är så varmt i mitt rum så att jag vill springa ner till havet och ta ett dopp. . Dom sista dygnen har varit dom mest hektiska dygnen i mitt liv. Jag har inte haft en minut över till att uppdatera bloggen, men nu har jag kommit i ordning lite här, så nu ska den hållas uppdaterad!

Vi börjar med avgångsdagen i förrgår.. Tidig uppgång med en sömn på kanske max en timme. Väskorna var redan packade med hjälp från Kajsa, fia och mamma dagen innan.  Tårarna ville aldrig sluta rinna ner för mina kinder, mina händer skakade och det slutade med att jag spydde. Nervositeten var på topp! Klockan 11 var hela familjen i bilden på väg till Arlanda. Svängde förbi Grillby för att hämta upp fia. Väl framme vid Arlanda, var jag likblek och kunde knappt stå själv. Vi möte upp Pappa, Sara, och Lotta innan jag checkade jag in mina 40 kg. När allt de var klart begav vi oss till ett fik lite längre bort i byggnaden. Fick i mig något som gjorde att jag senare kunde stå på egna ben utan att svimma. Säkerhetskontrollen stod näst på listan och därmed att säga hejdå. Ett tårfyllt sådant kan man säga, att säga hejdå till familjen och sin bästa vän för ett år vill jag inte göra igen! Väll inne och framme vid gaten för att gå ombord på planet, kunde jag ana minst 5 stycken till som var på väg till Fuengirola som gäststudenter. Spänd och väntansfull slog jag mig ner på planet som skulle ta 4 timmar. En flygrädd tjej klarade sig hela flygresan utan att kasta sig över sin grannes hand när planet hoppade till. Planet landade slutligen och de var dags att leta upp mannen med skylten "svenska skolan". Jag och 10 andra samlades runt vår rektor utanför flygplatsen. Vi vart indelade i olika grupper för att åka till skolan som låg 20 minuter bort från Malagas flygplats. I bilen hamnade jag bredvid Rebecka, en tjej som kunde lika lite spanska som mig och var minst lika nervös. när vi kom fram till skolan gick allting väldigt fort, vi klev ur bilden och våra nya mammor kastade sig fram för att ta vår packning och hälsa. Min mamma la min packning i bilen och pratade på hela vägen hem. Bor med en annan tjej som heter Sofia, Vi fick båda ett varsitt rum i lägenheten, mitt är en aning större och ligger längst bort vilket jag är så glad över. Min mamma vet att jag inte pratar bra spanska men de struntar hon minst sagt i. När jag kommit i ordning och vi ätit carbonara som hon lagat. Tog hon med oss till Stranden som är helt underbar. Vit sand, palmer och blått vatten, stranden sträcker sig jäms med hela staden. Väl hemma igen la jag mig  i sängen och somnade direkt.

Klockan ringde vid 9 men lyckades inte ta mig upp utan kom upp vid halv 11 istället. Gick in i köket för att säga godmorgon och äta frukost. Vart erbjuden allt möjligt men förstod bara yoghurt så de fick bli en sån och en macka. Klockan 12 tog hon med mig och sofia till söndagsmarknaden i staden, det var redan så varmt så att man knappt kunde ha kläder på sig. Efter marknaden körde hon oss till skolan där hon släppte av oss. Lite smånervös gick jag in i skolan där även Rebecka och en massa andra också hade samlats. Det var skönt att känna igen ett ansikte. Efter en rundvisning bestämde jag, Rebecka, sofia och några till tjejer att gå ut och äta för att sen gå till stranden, där vi spendera resten av dagen med att sola och bada. Nu sitter jag här och lyssnar på kyrkklockorna som slår och undrar när dom ska sluta så att jag kan sova som resten av huset redan gör. Imorgon är det dags för skola. Vi har samling kvart över 9 i den nya aulan, ska bli roligt att få se alla som man ska gå med och se vilken klass jag kommer hamna i. Lägger upp bilderna imorgon för nu måste jag se till att få mig lite sömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0