6 September

Första skoldagen är avklarad! Klockan ringde klockan 7 imorse och halv 8 knakar min värdmamma på dörren och erbjuder frukost. Trodde jag hade godtid på mig men som vanligt fick jag skynda mig packa ner allt i väskan och skynda efter till bilen. Det flesta går till skolan, då stan är relativt liten och alla bro nära, men vi har än så länge blivit körda överallt. Jag tror att det är för att vår värdmamma är rädd för att vi ska komma bort. I skolan är det allt mellan förskolebarn till avgångselever och idag trängdes alla för att ta sig uppför skolans trappa och in genom dörrarna. Först på dagens schema var samlig i aulan, där rektorn pratade och alla lärare presenterades. Sedan var det dags att delas upp och det är här dagens första problem uppstår... Samhäll ekonomi klassen ropas upp, jag reste mig upp och följde med till mitt nya klassrum med vad jag trodde var min nya klass. Vi kommer in i klassrummet och genomgången av allt började. Tycke det var lite konstigt de dom gick igenom men tanken slog mig inte fören när jag fick schemat att det här är fel. JAG SKA INTE VARA HÄR! Jag hade nämligen råkat gå till årskurs 2 istället för 3. Lite halvt smidigt tar jag mig fram till läraren och förklarar att jag har gått fel. Han skrattar och tar mig till rektorn som också skrattar och visar mig till min rätta klass. Min riktiga klass består av 28 elever. Det flesta är gäststudenter men de finns även dom som gått på skolan hela sitt liv. Hela skoldagen gick åt till att gå igenom alla skolans regler samt fotografering. När de äntligen var lunch hittad jag Rebecka och dom i matkön. I matsalen finns de små Spanska mattanter som lägger upp mat på dig, du får inte bestämma hur mycket du ska äta utan det gör dom. Skolan slutade runt 3 och vi beslöt oss att hitta den svenska affären som ska finnas någonstans i närheten. Efter bara några minuter hittar vi den men tyvärr stängd. Det var nu så pass varmt att man inte orkade annat än att ta sig till stranden så jag beslöt mig att lämna dom andra och börja gå hemåt. Problemet var att de inte är helt lätt att hitta hem med alla dessa smågator. Som tur är så bor elin bara 5 minuter ifrån mig så fick låna hennes karta. efter 20 minuter gående kom jag hem till lägenheten. Böt om och gick ner till stranden, orkade inte börja leta efter alla, så gick längst stranden tills jag inte orkade längre. Slog mig ner och tittade mig omkring, de visade sig att jag hade lagt mig precis bredvid några från min klass. Vi la oss o solade sen somnade alla tre i solen tills elin och dom hittade oss. Runt 8 var de dags att ta sig hem från stranden. Alla gick åt olika håll och jag o elin tog sällskap hem. Vart en lugn kväll, imorgon ska vi samlas på stranden för lekar sen väntas det idrott och sedan spanska prov, som gör mig nervös..  ¡Buenas Noches!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej älskling.

Är stolt över dig

/Pappa

2010-09-07 @ 07:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0