LA VIDA LOCA!

Med en sömn på endast 3 timmar, har dagen bestått av huvudvärk!
Första lektionen på schemat var cultura, som är en kurs där vi lär oss om den spanska kulturen. Kursen är riktigt rolig, dock pratar läraren bara spanska så de kan vara lite svårt att förstå emellanåt. Culturan idag var i alla fall en utav dom bästa lektionerna jag haft under mina 11 år i skolan. Den började med att vi slog oss ner i klassrummet och hade en snabb genomgång på spanjorernas matvanor. Efter det begav vi oss till ett café där vi blev bjudna på drick choklad, café, coco cao (spansk oboy) och kringlor. Meningen var att vi skulle lära oss hur spanjorer äter frukost/ förmiddagsfika ute på caféer. När lektionen var slut gick alla därifrån lite små nöjda över att vi just valt att läsa den kursen! sen var det dags för Spanskan, vilket är en lektion som man kan somna på, då läraren är riktigt dålig. Vi hade ett kort litet förhör på grammatiken och sedan fick vi självklart nya läxor som ska göras klart på en dag och lämnas in på onsdag, hade lust att kasta ut böckerna genom klassrumsfönstret.

Efter Det var klart var det dags för Dykning A lektion som jag sett fram emot. Vi började med att få hela förberedelsekittet, instruktören pratade igenom lite kort hur allting skulle gå till och sedan fick vi veta när vårt första dyk skulle äga rum. Jag ska dyka med tuber och allt redan på SÖNDAG! Vi ska visserligen bara dyka i pool än så länge men jag är riktigt taggad i alla fall. Ska nu vända min uppmärksamhet emot dyningskapitlet vi skulle läsa och sedan krypa ner i min hemska och otäcka säng. 


Kommentarer
Postat av: pappa

7 år ? Trodde du hade gått 11.

Matte är ibland svårt att förstå...

Vi älskar dig, ta vara på den här tiden.

/puss

2010-09-21 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0