11 december

Det jag älskar mest utav att vara här är värmen!
Man kan inte annat än att vara lycklig när man vaknar och inser att det är för varmt för allting annat än shorts.
Det är när man i december går iväg till skolan med jeansshorts och solglasögon, som man vet att man hamnat på rätt ställe.
Lite julstämning har infunnit sig i min kropp så här två veckor innan julafton. Jag vet inte om det är familjens plastgran med blinkande röda ljus eller om det är miramar jultomten som igår vid julhandling med Viktor och Grim.
Ringde i sin bjällra så hårt att man fick tinnitus. "tomten skrämmer bort alla människor och får småbarnen att gråta"

Om bara några minuter ska jag skynda mig iväg till skolan och öva luciatåg, som jag idag blev inhoppad i som reserv. Sedan är det studentkväll och mössplanering.

 
5 dagar kvar till Sverige...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0